donderdag 1 juni 2017

Juni ~ Johannes de Doper

Aanhef van het evangelie van Jezus Christus, de zoon van God

Zoals geschreven is in het boek van Jesaja de profeet:
   'Zie, ik zend mijn engel voor uw aangezicht uit, hij zal u de weg bereiden; een stem
   hoort men roepen in de eenzaamheid: baant de weg van de Heer, maakt zijn paden
   recht',
zo was Johannes de Doper in de woestijn en verkondigde de doop der ommekeer tot 
bevrijding van de zonden. En alle mensen uit het gehele land Judea en de stad
Jeruzalem trokken uit en kwamen tot hem; zij ontvingen door hem de doop in het
water van de Jordaan en bekenden hun zonden. 
   Johannes droeg een gewaad van kameelhaar en een lederen gordel om zijn lende-
nen, en hij at sprinkhanen en wilde honing. En hij verkondigde: Na mij komt die
machtiger is dan ik; ik ben niet waardig mij te bukken en zijn schoenriem los te
maken. Ik heb u gedoopt met water, hij zal u dopen met de heilige geest.

In die dagen geschiedde het, dat Jezus Nazareth in Galilea verliet en door Johannes
in de Jordaan gedoopt werd. En terstond toen hij uit het water opsteeg, zag hij de
hemelen scheuren en de Geest gelijk een duif op jem nederdalen. En een stem klonk
uit de hemelen:
   Gij zijt mijn geliefde Zoon, in u ben ik geopenbaard. 



(Mark. 1, 1-11)
Naar "Bildmappe für Kinder" van Brigitte Barz en Gabriela de Carvalho.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achter laat!